Perkongsian info viral

Dua Lagi Kanak-Kanak Disahkan Positif Jangkitan Polio Di Sabah

Terbaharu, dua lagi kes kanak-kanak di negeri Sabah yang masing-masing berusia lapan dan 11 tahun dijangkiti virus polio, selepas kes pertama membabitkan bayi berusia tiga bulan yang dilaporkan bulan lalu. Dua kanak-kanak bukan warganegara itu masing-masing menetap di Sandakan dan Kinabatangan disahkan positif virus itu berdasarkan ujian Makmal Polio Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) di Australia, …

[VIDEO] Angkat Sampah & Pulangkan Kepada ‘Tukang Buang’, Aksi Si Cilik Ini Dapat Pujian Ramai

Kebersihan alam sekitar merupakan tanggungjawab masyarakat setempat. Beberapa buah negara akan keluarkan saman jika mendapati individu membuang sampah dibuang di merata-rata tempat. Walau bagaimanapun, kejadian di China Timur dimana seorang kanak-kanak berumur satu tahun mengangkat sampah yang dibuang dari dalam kereta kepada pemiliknya semula mendapat pujian ramai kerana ia boleh beri kesedaran kepada masyarakat yang …

Runner Terima WhatsApp Pukul 4 Pagi, Ditawar Kerja ‘Mengunyit’ RM300

Runner Terima WhatsApp Pukul 4 Pagi, Ditawar Kerja ‘Mengunyit’ RM300! Seorang lelaki yang menawarkan perkhidmatan ‘runner’ dihubungi oleh seorang individu yang tidak dikenali semata-mata mahu meminta ditemankan dan melakukan perbuatan sumbang m4hram.Encik Fard, yang dihubungi pada jam 4 pagi itu, terkejut menerima mesej berbaur Iucah dan songsang dari lelaki berkenaan. “WhatsApp aku pagi-pagi buta semata-mata …

Walaupun Alami Penyakit Kulit Serius, Tulisan Rapi Ayat Al-Quran Adik Ini Buat Ramai Tersentuh

Walaupun mengalami kekurangan dari segi fizikal, pastinya akan ada kelebihan dari segi lain yang dikurniakan oleh Allah. Itulah keajaiban yang dilalui oleh adik Muhammad Alif Firdaus dimana dia menghidap penyakit Epidermolysis Bullosa iaitu salah satu penyakit kulit yang serius. Penyakit tersebut membuatkan jari-jemarinya itu tidak terbentuk dengan sempurna di samping keadaan kulitnya yang mengelupas kemerah-merahan. …

Jika Berlaku Kecederaan, Perlu Tuam Dengan Air Panas Atau Pek Ais? Ini Penjelasan Doktor

“Aduhh.. sakitnya terseliuh kaki ni…tapi.. patut tuam ke tekup dengan pek ais..?” Bagi mereka yang kerap melakukan aktiviti lasak, pastinya sering terdedah dengan kecederaan seperti terjatuh atau terseliuh. Tapi, kerap juga kita tak pasti apabila berlakunya kecederaan, perlukah tuam dengan air panas atau tekup saja dengan pek ais batu? Jadi, ini penerangan doktor tentang rawatan …

Starbucks Perkenalkan Pure Matcha Sempena Tahun Baru Cina

Starbucks merupakan antara jenama kopi yang digemari ramai hampir di seluruh dunia. Anda dah rasa minuman baharu Pure Matcha ini? Terkini, Starbucks memperkenalkan Pure Matchato, minuman baharu yang dihasilkan dari premium micro-ground matcha yang mana diperolehi dari daun teh hijau yang ditanam pertama di Jepun. Pure Matcha merupakan minuman keemasan teh aromatik yang memberikan rasa manis …

Mahu Keluar Dari Kepompong Selesa Tahun 2020

Dalam industri Malaysia kini makin ramai selebriti memberanikan diri keluar dari kepompong selesa mereka. Sebagai contoh, ada penyanyi memberanikan diri berlakon, ada pelakon beralih kepada menyanyi atau mengacara termasuk menceburi bidang perniagaan. Begitu jugalah dengan bintang yang semakin meningkat naik, Janna Nick. Mula dikenali sebagai pelakon, Janna bijak menggunakan populariti yang dimilikinya dengan menceburi bidang nyanyian. …

[FOTO] 23 Nama Sebenar Selebriti Malaysia

Selalu dengar nama glamor je kan? Ni kami nak beritahu beberapa nama sebenar selebriti Malaysia yang mungkin korang tak pernah tahu. Ada yang memang bunyinya sama tapi tak kurang juga yang macam lari dengan nama sebenar juga. Kenapa eh? Mungkin nama panggilan waktu kecil kot. Hehe Check this out 1. Nurshahila Binti Amir Hamzah Shila …