Perkongsian info viral

Showing: 1 - 10 of 1,829 RESULTS

DIY Kabinet Dapur Guna Rak Buku Bajet Bawah RM100 Je …

Mempunyai kabinet dapur yang kemas dan cantik memang menjadi idaman para isteri di luar sana. Tetapi, kebanyakan kabinet yang cantik memerlukan kos yang besar kerana termasuk sekali dengan harga upah. Jadi, untuk menjimatkan kos apa kata anda ikuti cara mudah yang dikongsikan lelaki ini. para isteri mesti suka! GUNA RAK BUKU UNTUK BINA KABINET DAPUR Untuk …

Anak Suka Tampal Sticker Di Dinding? Cara Ini Sangat Membantu

Perasan atau tidak setiap kali anda berkunjung ke kedai buku, pastinya anak-anak akan tertarik dengan koleksi sticker yang ada di sana? Kalau boleh, setiap hari mahu beli sticker dan dijadikan permainan harian. Tapi, ibu bapa pula yang pening kepala dimana anak-anak akan mula tampal sticker tersebut di serata kawasan dalam rumah termasuk dinding yang bercat …

Hukum Potong Kuku & Rambut Ketika Haid Dan Nifas

Antara kekeliruan ramai wanita hingga ke hari ini adalah berkaitan larangan memotong kuku, rambut atau bercukur ketika haid atau nifas. Dulu kita selalu dengar orang kata, kena tunggu suci dulu baru boleh potong kuku atau rambut. Betulkah begitu? Berikut kami lampirkan penerangan oleh Mufti Wilayah Persekutuan menerusi Al-Kafi #607 : Hukum Memotong Kuku Dan Rambut …

Guna Aplikasi Mudah Ini Untuk Simpan Resipi

“Alamak.. tak ingat lah mana letak resipi nasi ayam yang dah salin hari tu…” Kadang-kadang bila ternampak resipi yang menarik di laman sosial mesti ramai kaum wanita yang akan sedaya upaya simpan dengan cara menyalin atau ‘screenshot’. Tapi selalunya resipi yang disimpan tu hilang entah ke mana. Jadi, wanita ini kongsi cara simpan resipi dengan …

Doktor Z Kongsi Cara Elak Pedih Ulu Hati Ketika Berpuasa

Berpuasa adalah ibadah wajib yang ditunaikan oleh umat Islam diseluruh dunia dan bagi mereka yang mampu mengerjakannya. Bagi yang tidak berkemampuan pula mereka perlu menggantikannya di hari lain atau membayar fidyah. Umum mengetahui bahawa dengan berpuasa kita dapat menjadi lebih sihat dan kuat. Namun begitu bagi sesetengah individu, berpuasa ini akan menyebabkan mereka merasakan kurang …

Tokwan Buat Kolam Mandi Untuk Cucu Guna Tangki Bocor

Memang impian anak-anak nak ada kolam mandi di rumah sendiri kan? Dengan adanya kolam di rumah boleh dijadikan aktiviti bersama anak-anak dan keluarga menjelang hujung minggu. Tapi, selalunya kolam ni perlukan ruang yang luas dan bajet yang besar untuk realisasikan impian anak-anak. Tahu tak, atuk ni berjaya buat kolam untuk cucu-cucunya dengan gunakan tangki bocor …

Cara Hasilkan QR Code Guna Untuk Dokumen & Web

Pernah tak nampak QR Code? QR Code ni lebih kurang macam Barcode yang kita selalu tengok pada produk yang dijual dekat pasar raya tu. QR adalah singkatan untuk ‘Quick Response’ atau ‘respon / maklumbalas yang pantas’. Berbeza dengan barcode yang digunakan dalam industri retail, penerbitan buku, atau farmasi, QR Code ni lain sikit sebab ia …

Minyak Lebihan Menggoreng Ada Kegunaanya

“Apa nak buat dengan minyak yang dah guna ni..takkan nak buang?sayangnya..” Setiap kali lepas menggoreng, pasti ramai yang tak tahu mana nak buang minyak masak yang telah dipakai. Dah lah minyak tak boleh digunakan berulang kali, sekali dua goreng dah tak boleh pakai. Sebenarnya untuk elakkan pembaziran, minyak yang telah digunakan tu boleh dijadikan sabun …

Transformasi Deko 7 Jam, Kemas!

Ketika bercuti atau hujung minggu, pastinya orang ramai sering melakukan pelbagai aktiviti bergantung pada kesesuaian waktu dan keadaan sekeliling. Banyak aktiviti yang dikongsikan dengan hanya melayari laman web tertentu dan mendapat pelbagai cadangan aktiviti. Aktiviti yang paling digemari oleh rakyat malaysia ketika ini ialah aktivit memasak. Selain dari memasak, aktiviti deko juga menjadi kegemaran rakyat …

Berwajah Baru, Taman Tasik Titiwangsa Dibuka Ahad Ini. Mesra …

Berita gembira buat warga kota yang suka beriadah di Taman Tasik Titiwangsa! Setelah lebih setahun taman ini ditutup bagi memberi laluan terhadap kerja penambahbaikan dan pengindahan kawasan, taman itu akan dibuka semula sepenuhnya pada Ahad (15 Disember) ini dengan berwajah baru, seperti yang dilaporkan menerusi BERNAMA. Menurut Penolong Pengarah Kanan (Arkitek) Jabatan Pelaksanaan Projek dan Penyelenggaraan …